5 nasvetov | dm tek za ženske

5 nasvetov, kako se ponovno lotiti teka

 

Klemen Dolenc, tekaški trener v programu danes začnem, je pripravil nekaj koristnih nasvetov za vse tiste, ki ste že tekle, pa ste si v zimskih mesecih vzele nekaj odmora, in za vse tiste, ki bi rade začele teči.


Nasvet št. 1: Število in trajanje tekaških treningov.

  • Do konca meseca januarja in v februarju namenite čas za osnovno bazično pripravo. To pomeni vadbo 3–4 x tedensko.
  • Začetnice naj začnejo s 30–45-minutnim treningom v izmenični kombinaciji hoje in teka.
  • Vse tiste, ki pa so že tekle in pričenjajo ponovno, naj prav tako opravijo 30–45-minutni trening nizke intenzivnosti (lahkoten pogovorni tek), 3–4 x tedensko.
  • Treningi naj potekajo izmenično vsak drugi dan, konec tedna pa lahko opravite nekoliko daljši trening – pohod, plavanje – v zmerni intenzivnosti (1–2 h).

 

Nasvet št. 2: Izvajajte gimnastične vaje, tekaško abecedo, krepilne in raztezne vaje.

  • Zelo pomembno je, da v sam trening po rahlem ogrevanju vključite gimnastične vaje. Po zaključku treninga pa naj vedno sledijo raztezne vaje.
  • Veliko govorimo tudi o vajah atletske abecede in vajah za moč. Le-te vključite v trenažni proces.
  • Vaje lahko opravite tudi doma, ko se vrnete s teka.

 

Nasvet št. 3: Zastavite si realne cilje

Zelo pomemben je tudi motivacijski faktor, zato si zastavite realne cilje, ki jih boste najlažje dosegle v skupini (npr. tek s prijateljico, partnerjem …).  


Nasvet št. 4: Izberite pravo opremo

  • Pomembno je, da si izberete pravo opremo (ustrezni tekaški copati in oblačila). Dolgoročna vremenska napoved do konca februarja ponuja za ta čas dokaj ustrezne temperature za tek. Za trening se oblecite večplastno (ne preveč, da se ne pregrejete), da se lahko v primeru, da vam je vroče, slečete in oblačilo zložite ter si ga zavežete okoli pasu.
  • Če tečete v večernem času, naj ima tekaška oprema odsevnike ali si le-te nadenite in s seboj vzemite tudi naglavno svetilko!

 

Nasvet št. 5: Ne pozabite na zadostno hidracijo in ustrezno prehrano!


Dodaten nasvet za deževne dni:

V primeru zelo slabega vremena lahko prestopite hišni prag z dežnikom v roki in se odpravite na intenziven sprehod ali lahkoten tek (naj slabo vreme ne bo izgovor, kajti v teh dneh ga je lahko veliko).


Z nasmehom do prijetne utrujenosti!