Pomen optimalne hidracije | dm tek za ženske

Pomen optimalne hidracije

 

Kako izračunati izgubo vode in minimalno potrebo po pijači?

 

Izguba vode med treningom je enaka vsoti izgub vode skozi dihanje, urin in potenje. Natančen izračun zato v praksi ni preprost, toda obstaja preprosta metoda za ocenitev vrednosti na podlagi vašega tehtanja pred in po vadbi: ta metoda omogoča prilagoditev rehidracije individualnim potrebam.

 

Na ta način se torej izračuna ocenjena izguba vode in minimalna potreba po pijači:

(teža pred vadbo – teža po vadbi) + količina popite tekočine med vadbo.

Količino izgubljene vode, ocenjene na ta način, je potrebno nadomestiti vsaj pred, med in po vadbi v razmerju 150-200 ml vsakih 15-20 minut ob upoštevanju, da jo je 50 % potrebno popiti med vadbo, v kolikor je to mogoče. Izbira pijače in njene sestave bo odvisna od trajanja in intenzivnosti vadbe, a tudi podnebnih razmer.

 

Primer:

Teža pred vadbo: 75 kg

Teža po vadbi: 74 kg

Ocenjena izguba vode = (75 – 74) + 0,800 = 1,8 litra

Športnik ali športnica mora popiti najmanj 1,8 litra tekočine*.

 

*Ta ocena velja le za podobne vadbe in podnebne razmere, saj je očitno, da je glede na dolžino in intenzivnost treninga ter podnebne razmere izguba vode lahko večja ali manjša.