Zlata pravila teka | dm tek za ženske

Zlata pravila teka

1. pravilo: Ker so obremenitve med treningom velike, kar pri neogretih mišicah lahko povzroči poškodbe, se je treba pred vsakim treningom dobro ogreti. Prav tako med in po treningu ne pozabite na raztezanje, ne izpustite pa niti ohlajanja oziroma "raztekavanja".


2. pravilo: Če želite napredovati, je počitek prav tako pomemben kot učinkovit trening! Telo za regeneracijo potrebuje počitek, zato si tedensko vzemite dan ali dva odmora.
 

3. pravilo: Če čutite bolečine, ne tecite naprej, češ saj bo. Bolje je preprečiti kot zdraviti. Ugotovite vzrok bolečin in ukrepajte. Po poškodbi bodite previdni in se še bolj posvetite pravilnosti treninga.
 

4. pravilo: Najprej zgradite dobre temelje, tedenske kilometrine ne povečujte za več kot 10 %. Šele po zadostni skupni dolžini treninga povečujte intenzivnost. Tek kombinirajte z drugimi športi.
 

5. pravilo: Oskrbujte telo z zadostno količino tekočine.
 

6. pravilo: Imajte kakovostne in udobne tekaške copate, ki so vam prav, dobro podpirajo nogo in amortizirajo udarce. Copate zamenjajte vsaj po skupno pretečenih 600 km.
 

7. pravilo: Čim več tecite po mehki podlagi. Trde podlage, na primer beton ali asfalt, povečujejo obrabo sklepov.
 

8. pravilo: Ne pretiravajte. Med tekom bi morali biti sposobni govoriti v celih stavkih. Izjema so le tekmovanja, kjer je tek lahko bolj intenziven.
 

9. pravilo: Za boljši rezultat ter varen in sproščen tek je pomembna pravilna tehnika teka.
 

10. pravilo: Poslušajte svoje telo!